990%d1%8590 2 %281%29

Журналістка виграла суд проти "Нафтогазу"

03 серпня 2017

Журналістка «Української правди» Тетяна Козирєва виграла суд проти НАК «Нафтогаз України».

Інформаційний запит до «Нафтогазу» було надіслано в ході проведення журналістського розслідування щодо американських лобістів.

«Якщо коротко, то фабула до болю знайома із часів Януковича. Пам'ятаєте "Європейський центр сучасної України" (European Centre for a Modern Ukraine)? Організація в Брюсселі, керована німкенею Іною Кірш-Ван де Ватер, оплачувала послуги американських лобістів коштами із "чорної бухгалтерії" ПР. Так от державна компанія НАК "Нафтогаз" замовила послуги американських лобістів ValueBridge через бельгійську компанію CabinetDN. Копії контрактів державна компанія відмовилася надавати "з огляду на комерційний характер"», - так пояснювала журналістка своє зацікавлення контрактами «Нафтогазу».

Спочатку у відповіді на запит компанія повідомила, що не є розпорядником інформації. Цю тезу й оспорювала у суді журналістка, доводячи, що оскільки єдиним засновником ПАТ «Публічне акціонерне товариство «Національна акціонера компанія «Нафтогаз України» і 100% власником підприємства є Кабінет Міністрів України, тобто держава, то  компанія є розпорядником, а запитувана інформація є публічною, бо стосується володіння, користування чи розпорядження державним майном та використання бюджетних коштів. На судовому засіданні «Нафтогаз» пояснив те, що не надав на інформаційний запит копії контрактів, укладених із бельгійською компанією CabinetDN та американською компанією ValueBridge, бо «національна акціонерна компанія «Нафтогаз» не укладала контрактів з більгійською компанією CabinetDN та американською компанією ValueBridge».

«Якби компанія відпочатку надала таку відповідь на запит – що вона не створювала і не володіє такою інформацією – то я би взагалі не радив своїй клієнтці подавати позов», прокоментував у судовому засіданні Олександр Бурмагін, медіа-юрист, ГО «Платформа прав людини».


 index 280%d1%85360 web